Jdi na obsah Jdi na menu
 


Bavaria 44 Cr. (2002)

17. 4. 2014

Tím nejhlavnější důvodem je jejich cena. Za slušnou loď v hlavní sezóně zaplatíte zhruba 2500€, což tuto Bavarii řadí mezi nejlevnější lodě. Vše má své výhody, ale samozřejmě nevýhody. Nenehme se však odradit starším opotřebovaným vzhledem.

Já tedy začnu těmi výhodami. Bavaria 44 je loď určená spíše pro dovolenkový charakter jachtingu, což znamená za den přejet z ostrova na ostrov a tam poznávat nové zátoky. Její nespornou výhodou je její motor (Volvo Penta). Pokud skutečně potřebujete se rychleji posunout, není to pro něj žádný problém. Hravě zvládá 8kn/h a umí i více. Za Bavarií 44 je dokonce možné využít i wakeboard.  Výhodou je i nízká spotřeba paliva. Nádrž na lodi za týden téměř není možné vyčerpat. Ovšem na plachty od ní rozhodně žádné zázraky nečekejte. Bavaria 44 ani nebyla stavěna s účelem pro sportovní jachting a rychlou jízdu. Jak ovšem musím zopakovat, na dovolenou to naprosto stačí.

Další výhodou je vnitřní prostor.  Ten patří k vůbec největším, co jsem na podobných lodích viděl. Společenská místnost má dostatek prostoru a to platí i o kajutách. Obrovskou výhodou je množství úložných prostor v podlaze, kam si dáte brambory, konzervy, piva a další nepromokavé věci. Občas se totiž stane, že i zde se objeví voda a věci namočí, proto POZOR. Prostory v podlahách najdeme i v každé kajutě. I v deseti lidech se na lodi nebudete mačkat a pohodlně uložíte své věci. To je rozdíl například od novější Bavarie 45 Cr., která prostory v podlaze nemá, tak je třeba věci umístit jinam. Kam? To konstruktéři nechají na Vás. Dávám tedy velký plus.

Jednu z nevýhod jsem již zmínil, tj. pomalejší plutí na plachty. To je způsobeno konstrukcí trupu. Aby uvnitř bylo dostatek místa, vypadá Bavaria jako cvalda. Tento tvar trupu pak loď nenechá jet, i častěji vyostřuje. Některé sportovnější Bavarie 44 jsou již vybaveny delším kýlem, mají proto ponor 215cm. Kýl u klasické Bavaria 44 také na plachtařských výkonech nepřidá, jeho ponor je daleko menší.

Další nevýhodou, pokud Bavarii někomu nabízíte, je její vzhled. Přiznejme si, že nepatří k nejkrásnějším a častou otázkou posádky je, proč nemáme tu loď, co stojí vedle a tak dobře vypadá. Mnohé Bavarie již ztratili svůj glanc a jejich modrá páska v úrovni oken je značně opršelá. Avšak interiér vše vynahradí. Nevýhodou jsou také u mnohých lodí starší baterie, které se rychle vybíjejí. Za to však může spíše přístup servisu a společnosti. Nedá mi Vás neupozornit na naviják kotvy, kde se často uzluje řetěz a občas i z navijáku spadne. Já si vždy připravuji lano na případné zachycení. Pokud jste na malé hloubce, můžete řetěz chytnout i rukou. Doporučuji mít rukavice.

Bavarie 44 je i po tolika letech věrné služby stále vyhledávanou lodí. I já se často a rád k ní vracím. Pro rodinnou dovolenou je to dobrá varianta. Proto můžu doporučit. Pokud váháte na variantou Bavarie 46 ze stejného roku, bude zhruba o 500€ dražší, nicméně na velikosti to téměř nepoznáte.